Efter mange måneders underpræstation rundede Nemlig.com en positiv milepæl
Jordbærkage til at fejre en milepæl i dagligvareleveringstjenesten Nemlig.coms aktiviteter i den seneste tid.
Efter mange måneder under index 100 kom Nemlig.com nemlig igen over den fastsatte grænse.
- Vi fejrede nemlig, at vores indekstal på omsætningen igen er over 100 efter, at vi i mange måneder har været under indeks 100, dvs. at vi havde en omsætning, der var mindre end samme periode året før, skriver administrerende direktør i Nemlig.com, Stefan Plenge, på sin LinkedIn-profil.
Han peger på flere faktorer, der har spændt ben for Nemlig.com efter coronapandemien, hvor dagligvaretjenesten oplevede et boom i antallet af kunder.
Det er nemlig gået op og ned for Nemlig.com de seneste tre år, og derfor noterer Stefan Plenge også, at "det er ikke en kedelig branche, vi befinder os i".
Regnskabsår | 2021 | 2020 | 2019 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | 2475,208 | 3166,132 | 2080,769 |
Bruttofortjeneste | 383,268 | 661,511 | 402,343 |
Resultat af primær drift | -197,592 | -11,789 | -14,614 |
Resultat før skat | -200,677 | -12,554 | -16,074 |
Årets resultat | -155,872 | -8,285 | -11,769 |
Balancestatus | 232,700 | 225,877 | 142,862 |
Egenkapital | 9,236 | 15,108 | 23,393 |
Antal ansatte | 293 | 283 | 219 |
Kilde: CVR |